|
カテゴリ:Car Life
無事ロータリー使いへの第一歩を踏み出しました。
とりあえず車両の紹介でも。 Manufacturer : Mazda Model Name : RX-8 Type RS Type (MY) : ABA-SE3P (2008) Place of Manufacture: Hiroshima, Japan Dimensions : 4,470×1,770×1,340[mm] Wheelbase : 2,700[mm] Dry Weight : 1,350[kg] Steering: Rack & Pinion w/ electronic power assist Front Suspension : Double Wishbone Rear Suspension : Multi Link Engine Type : 13B-MSP (2 Rotor Rotary) Aspiration : Natural Aspiration w/ variable air intake system Compression Ratio : 10.0 Total Displacement : 1308 [cc] Number of Ports (per Rotor): 3 intake side ports, 2 exhaust side ports Lubrication : Forced Lubrication, Wet-Sump Maximum Power : 235[ps] / 8,200[rpm] Maximum Torque : 22.0[kgf] / 5,500[rpm] Rev Limit : 8,600[rpm] Transmission : Manual 6 Speed with 1 piece propeller shaft Clutch : Single Dry Plate Tyres : Bridgestone POTENZA RE050A Front/Rear: 225/40R19 高回転NAは乗らない(キリッ とか言ってた自分もいましたが、フタを開けて見ればやっぱりいい音するエンジンを積んだクルマに乗りたいのです。 レビューや147GTAとの選考過程はまた後日。 しかし覚悟してたけど燃料減るの早い・・・orz でも冷静に考えると1.3リッターで235馬力なので、リッターあたり180馬力。 なんとなく納得。 お気に入りの記事を「いいね!」で応援しよう
Last updated
2011.08.13 23:32:45
コメント(0) | コメントを書く |