Suzuki GSX-R750 (K9)
新たな愛馬です。ペケ子まずは諸元をご紹介:Model Name : GSX-R750 K9Model Year : 2009Country of Specification: CanadaManufacturer : Suzuki Motor Corporation (Shizuoka, Japan)Type : JS1GR7LABody Color : Solid Black / Metallic Mat BlackDimensions : 2,040×715×1,125 mmWheelbase : 1,405mmSeat Height : 810mmCurb Weight : 198kgChassis : Aluminum Twin-Spar, with electronic steering damperFront Suspension : φ41[mm] Inverted telescopic, fully adjustableRear Suspension : Link type, fully adjustableEngine Type : Liquid Cooled, 4 stroke, In-line 4Aspiration : Naturally AspiratedBore×Stroke (ratio): 70.0×48.7mm (1.44)Compression Ratio : 12.5:1Total Displacement : 750[cc]Number of Valves (per Cylinder) : 4, titanium In/Ex valvesValve Actuation : Direct Actuation via Chain-Driven, hollow Double OverHead CamshaftsLubrication : Forced Lubrication, Wet-SumpMaximum Power : 150ps / 12,200rpmMaximum Torque : N/ARev Limit : 15,000rpmFuel System : Multi-Point Electronic Fuel Injection with Dual InjectorsThrottle System : Dual Throttle with Ram air systemTransmission : Sequential 6-Speed, Return Clutch : Multi Plate, Wet SumpFinal Drive : ChainFront Brakes : TOKICO 310mmTwin disc with radial mounted Dual-Piston CalipersRear Brakes : TOKICO Single disc Tyres : Bridgestone BT-016Front : 120/70ZR-17M/CRear : 180/55ZR-17M/C初大型二輪。そして初のスーパースポーツ。倒立フォーク、ラジアルポンプマスター、ラジアルマウントブレーキ、ラムエアシステム、スリッパークラッチと今まで憧れてた装備満載(笑)特にラジポンの効果なのか、ブレーキフィールは秀逸(ニンニン比)。自在にフロントの制動力を操れる。レバー引いた分にちゃんと比例にして効く。SSだけあってエンジンもすごい。排気量750ccで150馬力(リッターあたり200馬力!)。これまた夢が詰まってるエンジンで、チタン製の吸排気バルブ、中空カムシャフト、鍛造ピストン、デュアルインジェクター&デュアルスロットル(バイク一台にInjector8本、Throttle Valve 8つ!)で15,000rpmまで回る。ちなみに水温計は℃表示。仕向地カナダだけど、カナダって華氏表示じゃないのかな?高回転型だけあって、7000~8000あたりからパワーバンドに入り、すごい勢いで加速し始める。今日は怖くて回せませんでした(笑)だって速いんだもん・・・乗りこなせるように頑張ろうっと(`・ω・´)シャキーン