カテゴリ:流通業界情報
DC Velocityという物流雑誌のインタヴュー記事からの要約 「返品の中の幸運」(?) Harb Share氏は、GENCOという会社の社長をしている人だ。1898年にお祖父さんが幌馬車で始めた物流事業を1970年に引き継いだ時には、従業員15名、倉庫面積8千平米、売り上げ3,000万円規模の会社だった。それが現在は、従業員5,500名、倉庫面積260万平米、売り上げ400億円の会社に成長した。 成長の鍵は次の3点に拘ったからだと述べている。 1.顧客の面倒を良く見ること 2.従業員の面倒を良く見ること 3.市場が望んでいるものは何かを良く聞き、それを提供すること 「さり気なく述べているが、これを実行することは本当に難しい。」 転機は1988年に訪れた。或る重要顧客から「返品された商品を処理するまでの暫く預かってくれないか?」との問い合わせがあった。Shear氏はこの言葉から、顧客の求めている返品処理が従来のソフトウェアで対応出来ていない事を理解し、顧客と共にこのソフトウェア開発のプロジェクトを立ち上げた。このソフトウェアはその後Target, Sears, Kmart, Wal-Mart等に広がり、GENCOを現在の地位に押し上げた。 「返品処理は今でも多くの流通業者にとって大きな悩みの種だが、これを幸運(宝)と考えた氏の発想は素晴らしい」 氏はこれから流通業界に入ろうとしている人たちへのアドヴァイスとして、 1.People Skill(対人関係スキル)を磨くこと...どのような職場に就いても多くの人たちと協調して仕事することが必要 2.Knowledge of systems(システムの知識)を持つこと...全ての人がプログラマーのようになる必要はないが、システムがどのように働き、Supply Chainにどのような影響があるかを理解しておくことは重要 と述べています。 そして、いつの世にも変わらない「変化に対する抵抗」がこの職に就くに当たっても最も大きな障害になると語っています。 「企業にとっても、個人にとっても心しておきたい言葉だと思います」 詳しくは下記およびWeb siteをご覧下さい。 a fortune in reversal interview with Herb Shear Herb Shear parlayed his company's expertise in reverse logistics into a brand new niche market, transforming a small family business into a $400 million corporation along the way. Think he's resting on his laurels? Think again. Some folks are smart. Some are lucky. Herb Shear is a lot of the first and at least a little bit of the second. The third-generation owner of Pittsburgh-based GENCO, Shear has guided the company's growth from a $300,000 regional business to a $400 million corporation whose clients include Fortune 500 companies. When Shear joined the family business in 1970, it was a regional trucking and distribution company that operated 80,000 square feet of warehouse space. Today, GENCO is a third-party supply chain solutions specialist that operates more than 26 million square feet of warehouse space throughout the United States and Canada, employs more than 5,500 and has sold its proprietary software to customers across the U.S., Canada, Australia and the United Kingdom. Shear, who is principal owner, president and CEO, attributes that success to adherence to three simple precepts: Take care of your customers. Take care of your employees. Listen to what the market is asking for and provide it. Shear, who holds a bachelor's degree in finance from Southern Illinois University, has also completed executive entrepreneurial and leadership programs at Stanford University, Carnegie Mellon University and Northwestern University. He is an active member of the Young Presidents' Organization, World Presidents' Organization, Council of Supply Chain Management Professionals (CSCMP), Warehousing Education and Research Council and the Reverse Logistics Executive Council. He sits on the advisory boards for the University of Nevada-Reno Logistics Management Program, Southern Illinois University College of Business Administration and Northwestern University Transportation Center. He is also a member of the Defense Business Board, a group of industry leaders who advise the U.S. Department of Defense on best industry practices. This month, Shear will travel to San Antonio, Texas, to attend the CSCMP's annual conference, where he will receive the group's most prestigious award, the Distinguished Service Award. Before heading to the conference, Shear spoke with DC VELOCITY Editorial Director Mitch Mac Donald about how GENCO got into the reverse logistics business, the tricks to holding down parcel service costs, and a technology that could trump RFID before RFID ever gets fully adopted. http://www.dcvelocity.com/articles/20061001/profile.cfm お気に入りの記事を「いいね!」で応援しよう
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