バージニア大学の先生もすすめた・・・
We've all heard the theory that some students are visual learners, while others are auditory learners. And still other kids learn best when lessons involve movement.But should teachers target instruction based on perceptions of students' strengths? Several psychologists say education could use some "evidence-based" teaching techniques, not unlike the way doctors try to use "evidence-based medicine."Psychologist Dan Willingham at the University of Virginia, who studies how our brains learn, says teachers should not tailor instruction to different kinds of learners. He says we're on more equal footing than we may think when it comes to how our brains learn. And it's a mistake to assume students will respond and remember information better depending on how it's presented. For example, if a teacher believes a student to be a visual learner, he or she might introduce the concept of addition using pictures or groups of objects, assuming that child will learn better with the pictures than by simply "listening" to a lesson about addition.みなさん聞いたことがあると思いますが、学びのセオリー。あるものは見て学び、あるものは、聞いて学ぶといわれますが、残りの人たちは、体を使って覚えるのが一番だといいます。学びのスタイル観るタイプ聞くタイプ体で覚えるタイプ先生は、それぞれの生徒の強みを受け入れ、それをベースにした指導を目標にしているのでしょうか?教育とは「エビデンス」をもとにした指導のテクニックである・・・と、何人かの心理学者がいってます。それは医者が「エビデンスをもとにした薬」を患者にためすのとは、まったく違います。それをどうご提案されるか?それによって情報を覚えたり、答えを出すのだと思われているのは間違いです。心理学者のバージニア大学のダウン・ウィリアム先生は脳がどのように学ぶかを研究している方なのですが、違う学び方の生徒にそれぞれカスタムメイドの教育を提供するべきじゃないっていっています。私たちの学び方の違いに話がおよぶとき、もっと一律な情報の出し方をすべきだと説いています。 そんなとき、一律の学び方としてご提案するのは、「ビジュアル」ぜひ、みて覚えることのできる80%の人がそれをのぞみます。でも、20%の方もその能力はあるのです。そして世の中にでるときに、その「見せる」力を必要とするのです。あなたも「ビジュアル」のコーチングを使ってみませんか?