Where
どこでWhere will the content be viewed/distributed? YouTube? Documentation? Landing page? Embedded in a long topic page that users scroll through?
Zコンテンツはどこ(で・に)見られて / 分配されるでしょうか? ユーチューブ? ドキュメンテーション? 着陸ページ? ユーザーがスクロールする長い話題ページで埋め込みですか? | An important thing to consider is the placement of multimedia in the documentation. If the visual content walks through steps in a task, it must be added to task topics. Typically, users like to explore and learn about the product using visuals. So, having visuals that give a high-level understanding of the features in the explore section would be ideal. 考慮に入れるべき重要なことは、ドキュメンテーションでマルチメディアの設置です。 もしビジュアルコンテンツが仕事で、諸ステップを見て歩くなら、それは仕事トピックに加えられるべきです。 典型的に、ユーザーは探索して、ビジュアルを使って製品について学ぶことを好みます。 そうで、高レベルの機能の理解を与えるビジュアルが探究するセクションであることは理想的であろう. |
Get your crew together
あなたの仲間を集める
When planning and creating content, it is important to have ALL stakeholders involved early on in the creation process. Too often, the first versions of content are sent to people who weren’t involved in the scripting or planning phase. They might have different inputs or ideas on what should or shouldn’t be highlighted in the content, causing confusion and more work—and you might have no choice but to start all over again. Our stakeholders were mainly product managers who create the product, the multimedia team that creates the visuals, and the doc writer who adds the visuals to the content. Here are examples of a few visuals we did for Workforce Optimization for ITSM:
コンテンツを計画して、作るとき、以前に創造プロセスに関係しているすべての利害関係者を持っていることは重要です。 あまりにもしばしば、最初のバージョンのコンテンツは脚本や、計画に関係していない人々に送られます。 彼らは、混乱やさらに多くの仕事を起こして、コンテンツでハイライトされるべき、あるいはそうすべきでないことに異なったインプットあるいは考えを持つかもしれません、- そしてあなたは振り出しに戻ってまたやり直すこと以外にどんな選択がなくなるかもしれません。 我々の利害関係者とは主に製品を作る製品マネージャー、ビジュアルを作成するマルチメディアのチームとコンテンツにビジュアルを加えるドキュメンテーションの執筆者でした。
ここに我々が ITSM のために労働力最適化のためにした少数のビジュアルの例があります:
l Workforce Optimization for ITSM Overview (video)
ITSM 概観(動画)のための労働力最適化
l Demand Forecast (video)
需要予測(動画)
l Coaching (infographic)
コーチング(解説画像)
l Skill recommendation using Predictive Intelligence (infographic)
予測する知性(解説画像)を使う技能推薦
l Teams (GIF)
チーム(GIF)
l Demand Forecast (GIF)
需要予測(GIF)
Rekha Raman is a Staff Technical Writer and Macy Douglas is a Staff Content Producer at ServiceNow.
レッカラマーンはスタッフのテクニカルライターで、そしてメイシー・ダグラスは ServiceNow でスタッフのコンテンツプロデューサーです。
==================================
インターネット・コンピュータランキング
==================================
ネットサービスランキング
==================================