スズキの大型スクーター/A large-sized scooter of Suzuki
大型自動二輪免許で乗れるスクーター。 100万円超という価格はビックリ。100万円あれば四輪自動車が買えてしまうし、バイクだと選択肢がかなり広がる。記事(毎日) スズキのビッグスクーターは発売当初から、スクーターの操縦安定性における弱点であるホイール径を、他社より大きくしていることで個人的に注目していた。 ところで、スクーターの走行安定性については先日の日記でも書いたが、もう一つ大事な要素がある。 ニーグリップである。 自動二輪普通免許(当時中型限定)の教習では、かなりうるさく言われた記憶がある。 ようするに膝でバイクの燃料タンク部分を挟み込み、操縦を安定させる技術だ。 ハーレーなんかはニーグリップすると膝の位置がタンクではなくエンジンなのでヤケドしてしまう。だから皆ガニマタで乗っているらしい。しかし、ハーレーの場合はホイールベースが長く、構造上安定性があるからまだ良いのだ。 スクーターの場合はそういう意味では危険だ。 ニーグリップする場所がない。 その上構造上安定性が確保しずらい。 以前、自動車教習所主催の二輪車安全運転講習に参加しようとしたが、所有しているバイクがビッグスクーターであることを告げたら参加を断られた。 理由は「スクーターでは講習のカリキュラムがこなせないから」 えっ??? 安全運転のための講習ではないの??? スクーターの安全性に関しては、プロでさえもさじを投げているのであろうか。無理もない。教官にしてみれば、ニーグリップができないバイクに関しては安全運転の肝を教えようがないからだ。 要は自己責任で乗りなさいということかもしれない。 つまり、安全を求めるのであればビッグスクーターに乗るな、ということだろう。A large-sized scooter by Suzuki [News ] The scooter which can ride by large-sized motorcycle license. A super-expensive price is surprised 1 million yen. If there are 1 million yen,a car will be able to be bought, and a choice spreads considerably in case of a motorbike. This motorcycle.The big-scooter of Suzuki was observing individually the diameter of a wheel which is a weak point in the operation stability of a scooter by making it larger than the other company from the time of sale. By the way, although written also in the diary the other day about the run stability of a scooter, there is a 1 more important element. It is a support by knees. There is memory that an insutructor said quite noisily in training of motorcycle common license. It is the technics which, in short, puts the fuel tank portion of a motorbike in a knee, and stabilizes operation. Since the position in the knees is not a tank but engine when a support by knees is carried out, Harley something will burn himself. Therefore, seemingly, it has ridden with knees apart wholly. However, in the case of Harley, a wheel base is long, and since there is structure top stability, it is still good. In the case of a scooter, it is dangerous with such meaning. There is no place which carries out a support by knees. Moreover structure top stability secures and it is difficulty. Although it was going to participate in the car driving school-sponsored motorcycle safe driving short course before, participation was able to be refused when telling that the owned motorbike was a big-scooter. Reason "Since the curriculum of a short course cannot be managed by a scooter" I think that why? Isn't it a short course for safe driving? Has even a master of driving given up all hope about the safety of a scooter? It is reasonable. It is because the liver of safe driving can be taught about the motorbike which cannot do a support by knees if it is made an instructor. It may be riding by accountability in short. That is, it will be not riding on a big-scooter, if it asks for safety. ブラウザーの翻訳プラス和英辞典片手になんとか英訳してみました。アドバイスがありましたらよろしくお願いします。