営業戦略、こうすれば上手くなる、、、
こんにちは。元気でしょうか?私は大変元気です。今日は営業の方法について話したいと思います。営業で一番してはいけないことは「物を売ってはいけないこと」です。ここで「努力」と言う字は女の又の力と書きますよね?だから努力している時は人間は無理をしている時です。無理をしている時に良いことは起こりません。逆に人間はリラックスしている時に出てきたアイディアは使えるアイディアです。だから常にリラックスして肩の力を抜けば良いのです。今、景気の良い会社は社員の顔が笑顔です。みんなお祭り騒ぎです。電話の応対でその会社が儲かっているか分かります。逆に儲かっていない会社は笑顔がない。余裕が無いからその顔がお客さんに伝わってしまう。だから物やサービスが売れない。悪循環ですよね?そして昔からの商品を今でも売っている。新しい商品を売れば良いのに必死で昔からの商品を売っている。お客さんが必要な物を売れば良いのに売らない。だからお客さんから嫌われる。一番良いのは商品が必要な人に手を上げてもらって喜んで買ってもらう。そして新たなお客さんを紹介してもらう。これだけで押し売りの無意味さが分かってもらえると思います。だれも必要の無い物を買いたくありませんよね?必要な人を探す。紹介で買ってもらう。すでに紹介ですから信用があります。だから物はすぐに売れます。そしてまた紹介してもらえる。訪問販売は嫌がられますし、信用も失います。効率が悪いです。ダイレクトメールを送って必要な人にだけに買ってもらう。必要ない人には売らない。これだけです。人は好きな人から商品を買いたいのです。だからお客さんから嫌われたら物は売れません。営業は必要ない人をすぐに見つけて見切りをつけて、必要な人にだけ売る。これだけです。いらない人に物を売ったらお互い不幸になります。「誰でも良いから売ってしまえ!」という考え方ではお客さんはリピートしてくれません。良く買ってくれる上得意客の2割の人が全体の8割の売り上げにつながることを知っていれば押し売りの無意味さが分かってもらえると思います。営業で成功している人は笑顔を絶やさず、淡々と物、サービスを売っています。余裕があるのでどんどん物が売れるのです。そして新たなお客さんを紹介してもらえる。毎日リラックスできる。好循環ですよね?どんな会社でも儲かっている会社の社長は顔に余裕があります。いきり立って売る必要がないからです。お客さんから会社に「売ってください」と来てくれるからです。この違い大きいと思いませんか?それでは良い一日を。Hello. Are you fine? I am very fine. I want to talk about the method of business today. It not carrying out most by business is "not selling a thing." While trying hard therefore it writes the character called "efforts" here to be the power of a woman's , man is a time of carrying out unreasonableness. While carrying out unreasonableness, a good thing does not happen. Conversely, the idea which came out when man relaxed is an idea which can be used. Therefore, what is necessary is to always relax and just to extract the power of the shoulder. Now, an employee's face of the good company of business is a smiling face. It is merrymaking wholly. It turns out whether the company has made a profit by reception of a telephone. Conversely, the company which has not made a profit does not have a smiling face. Since it is hard-pressed, the face will get across to the visitor. Therefore, neither a thing nor service can be sold. And it is a vicious circle, even now, the goods from ancient times are sold. It is desperate for what should just sell new goods, and the goods from ancient times are sold. The visitor does not sell to what should just sell a required thing. Therefore, it is disliked by the visitor. The best one has those who need goods raise a hand, and I have them be pleased with it and buy it. And I have new, in addition the visitor introduced. I think that coercive selling's senselessness lets you understand only now. nobody wants to buy a thing without necessity -- a required person is looked for I have you buy it with introduction. Since it is already introduction, it is reliable. Therefore, a thing sells immediately. And I have you introduce again. Door-to-door sales are disliked and also lose trust. Efficiency is bad. I send direct mail and have only a required person buy it. It does not sell to those unnecessary. It is only this. People want to buy goods from a favorite person. Therefore, if disliked by the visitor, a person does not sell. Business finds those unnecessary immediately, gives up, and is sold only to a required person. It is only this. I will become mutually unhappy if a thing is sold to those who are not needed. The visitor does not repeat in the view "sell since anyone is sufficient." If twenty percent of the people of the regular customer visitor who buys it well know being connected with 80 percent of the whole sales, I will think that coercive selling's senselessness lets you understand. Those who are successful by business do not wipe out a smiling face, but sell a thing and service indifferently. Since it is generous, a thing sells rapidly. And I have new, in addition the visitor introduced. It can relax every day. it is good circulation -- the president of the company which has made a profit in any companies has a margin in a face It is furious and is because it is not necessary to sell. It is because it comes [ "please sell" and ] to a company from the visitor. this -- is it different and don't you think that it is large? One day good then.