京王6000系とキャラメルと麗ちゃん
2月14日、バレンタインデー。毎年恒例の天使家19人姉妹全員によるリアルタイム日記更新の日。去年は痛い目に遭ったため、僕の想像はなし。PM6:00、麗ちゃんが帰宅した。陽太郎君、そして僕たち読者・ファンへのプレゼントはキャラメル。今年も麗ちゃんからの「家族チョコ」を期待したが、ごく普通のキャラメルだった。去年は小田急百貨店の「ロマンスカーチョコMSE」を買ってきたが、陽太郎君の失態を見てせっかくのチョコを投げつけるという、麗ちゃんにとっても、我々ファンにとってもよからぬバレンタインデーになってしまった。そんな麗ちゃんだが、前日に京王電鉄京王線に6000系電車(6715F・6717F)を見に行こうとしたみたいだったが、会えなくて少々不機嫌みたいだ。麗ちゃんは3000系電車だけでなく、6000系電車もいなくなってしまうことに寂しさを覚えているようだ。僕は9日、永福町駅の側線に1000系電車最終増備編成の1734Fのうちデハ1034号車とデハ1084号車の2両がいるのを見た。3000系電車の3729Fも「鉄道ファン」の情報どおり日中の急行運用に就いていて、新旧交代の一幕をカメラに収めることができた。3000系の完全引退までもう秒読みと言ってよいだろう。6000系も20日・21日に「高尾」号ヘッドマークを付けて走る8両編成の6715Fと6717F(麗ちゃんの背景写真)が来る2月22日に廃車が決まっており8両編成が全滅する。6000系は4両編成1本(5扉・動物園線用)と2両編成8本(うち1本は旧塗装車)の20本体制になる。最近は9000系電車の10両編成が本八幡直通の急行のほか京王線内の準特急・特急の運用に就くことも多く、9000系8両編成に6000系2両編成を増結するという混結編成もあまり見なくなっている。残りの6000系は2010(平成22)年度いっぱいまで走るそうだが、京王線・相模原線・高尾線での運用が減っているため、動物園線と競馬場線がほぼ確実に6000系に遇えるポイントとなることだろう。On February 14th, St. Valentine's day, when Amatsuka's 19 girls write their diary one after another. Last year, we, the readers and fans, got Urara's chocolate throwing and wasn't a good Valentine's day. So I didn't imagine what she did and gave us.On 13th She went to see Keio 6000 Series with an old front sign, but couldn't meet. This made her little upset.At 6:00 PM she came back home and this year's her Valentine's day present was ordinary caramel; not a box of chocolate. I also wanted her to give me chocolate, but my wish couldn't come true again. It was correct not to imagine what she did for me.On 9th, I saw two carriages of the latest 1000 Series set, Deha 1034 and Deha 1084 in 1734F set, were preparing for the debut of the set at the side track near Eifukucho Station. As information from Japan Railfan Magazine's website, one of the last two sets of 3000 Series, 3729F, was in service as express train. I could photograph both carriages on the very same day. Because the last set of 1000 Series is ready to start running, it can be said that the time for the retirement of 3000 Series in a few months. Two 8-carriaged 6000 Series sets in service, 6715F and 6717F sets, are also retiring on 22nd. After that, one 4-carriaged (for Dobutsuen Line and 5-doored) set and eight 2-carriaged (including a set with old colour) sets of 6000 Series keep being in service on Dobutsuen or Keibajo Line until March, 2011. Recently, 10-carriaged 9000 Series is often in service not only as the express going-through train on Toei Shinjuku Line, but also the Semi Special Express and the Special Express for Keio-hachioji Station or Takao-sanguchi [Mt. Takao] Station, which made the 10-carriaged train which consists of 8-carriaged 9000 Series and 2-carriaged 6000 Series less in service.「BabyPrincess」公式ブログ 2010年2月14日 「18:00 ただいま。」京王電鉄 お知らせ 2010年2月5日 「高尾」のヘッドマークを6000系車両に掲出して運転します