麗ちゃんへの手紙
「べびプリ」5周年記念麗ちゃん | 花見 友紀 [pixiv] 12月24日、「BabyPrincess」の連載開始から5年が経った。5年間の思いを伝えようと、”お兄ちゃん”として、麗ちゃんに手紙を書いてみた。麗へ。僕が天使家に来て5年が経ったね。君の”生き別れのお兄ちゃん”だと唐突に言われて、僕は戸惑った。麗も「男嫌いの私にお兄ちゃんだなんて」と嫌がっていたね。最初は僕も、麗みたいなキツイ感じの女の子が苦手だった。麗が鉄道ファンでなかったら、僕は麗を好きになっていなかった。鉄道話をいっぱい聞いたり、日記もいっぱい読んだりして、麗のことをいろいろ知っていった。始めは乗り気じゃなかった日記も、いつの間にか、麗が毎回どんなことを書いてくるのか、楽しみになっていた。麗がどんな車両が好きなのかや、思春期の女の子特有の悩み、いろいろ書いてくれたね。麗の好きな車両への思い入れ、引退していく車両への淋しさ、新型車両への願い…。麗の「鉄道が好き」という思いが、よく解った。特に、”初恋の人”105系訓練車が廃車になった時の、麗の淋しげな顔。僕にキツイことばかり言っていた麗が、初めていつもとは違う表情を見せてくれたね。僕も1人の鉄道ファンとして、麗に負けないくらいの鉄道愛を持っていたから、お互い鉄道愛を深めていくうちに、いつの間にか麗がライバルになっていた。実は僕も、麗に内緒で新秋津に”初恋の人”に会いに行った。お客さんを乗せることなく静かに佇んでいる105系訓練車。歳を召していながらも、出番を待っているかのように、じっと耐えている姿を見た。その後すぐに解体されちゃったけれど、僕も”初恋の人”に会えてよかった。麗が言っていた「通勤電車は真面目で勤勉」ということが解った。それ以外にも、麗の好きな車両に乗ったり、写真を撮ったり、「新宿カレー」を食べたり、抹茶ミルクを飲んだり…。”お兄ちゃん”として、また鉄道ファンとして、麗のよき理解者になろうと、いっぱい努力した。家族でいろんなところへも行ったね。鉄道博物館に、水上に、九州に。麗がずっと行きたがっていた鉄道博物館。101系に455系、485系、SL C57…、時代を超えて愛されている車両たちに、僕も麗も大感動。初めて185系のグリーン車に乗って行った水上。諏訪峡で麗の水着に触ったことは、本当にごめんなさいだったけれど、いろいろ楽しかった。みんなに僕が入っていると気付かれないように潜水しといたのは、馬鹿だったと反省している。麗が乗りたがっていた九州新幹線「さくら」で行った九州。東京では見られなくなった103系に筑肥線で乗れた時の麗の喜ぶ様子は、最高だった。5年間”お兄ちゃん”をやってきて、麗が本当は、純情で家族思いな女の子だっていうことに気がついた。麗が本当の麗になれるように、これからも応援し続けたい。そして、どうして男嫌いになってしまったのかを知った時、僕はもう嫌われ者ではないと確信した。僕は麗のような鉄道好きの女の子を快く受け入れることができるからだ。僕も、鉄道好きを馬鹿にされた訳じゃないけれど、麗と出会う前、ひどいいじめを受けていた。いじめられることの辛さを解った。それから、去年の東北地方太平洋沖地震の後、麗が被災した人たちや鉄道を哀れむ日記や、お小遣を三鉄に寄附したことに、ものすごく感動した。これからも、”お兄ちゃん”として、麗や天使家のみんなにお世話になるから、よろしく頼む。これからも、麗と一緒にいっぱい鉄道に乗りたい。解ってる。冬の間の札幌市電210形と、当分の間ののと鉄道NT200形には、一緒に乗ろうなんて言わない。December 24th, 2012, is 5th anniversary of "BabyPrincess".I imagine if I wrote a letter to Urara to tell her my feelings since I first know the work.Dear Urara,5 years has passed since I met you. When I first met you, I was bewildered by suddenly having been told that I was your brother. You were also due to a man-hater.Actually, I didn't like hard-featured girl like you, and if you weren't a railfan, I couldn't get along with you.As talking with you about railway and reading your diary a lot, I had known much about you; a deep conviction for your fovourite trains, the sadness for the retiring trains, the wish for the newly-debuted trains, and what you feel or bother as a adolescent girl. I really wondered what you wrote on your diary, which you hesitated to write at first. Especially, when your "first boyfriend" 105 Series training car, you first showed me a lonely face. I also really love the railways as much as you, and you become my rival before I know.I secretly went to see your "first boyfriend" in Shin-akitsu not moving anywhere, seeming to wait for its operation, and taking any passengers, to understand your feeling that the commuter trains are strict and hard-working. I was really happy to be able to see the train before it was scrapped. In addition, I've tried to travelled with and photographed your fovourite trains, eaten Shinjuku Curry and Rice of Curry Shop C&C, and drunk matcha green tea milk to understand your feeling and to be your best family member.The family travels, such as the Railway Museum, Minakami, and Kyushu, are my impressive memories.In the Railway Museum, where you had been longing for visiting, you and I got exited at exhibited carriages beloved over the time such as 101 Series, 455 Series, 485 Series, and Class C57 steam locomotive. The travel to Minakami, my first experience to get on a Green Car of 185 Series, is also memorable. I was really sorry for touching your swim suit at Suwa-kyo valley and hiding in the hot spring bath to avoid from family members including you. In Kyushu, your happy expression when seeing and travelling with Kyushu Shinkansen "Sakura" and 103 Series on Chikuhi Line was unforgettable for me.5 years I've behaved your brother, I noticed you're really pure-hearted and loves your family. I keep supporting you to be what you're longing for. Then, when I knew why you became a man-hater, I'm sure I'm no longer hated by you because I can accept the girls loving railways like you. Not making fun of my love for railway, I was also badly bullied in school.I was absolutely moved your kind feeling to the victims and damaged railways by March 11 earthquake, and your donation for Sanriku Railway.I've been taken into care by you and your family, and I'll be counting on you. I want to keep travelling with you by train a lot, but I know I mustn't say that you and I will do with 210 Series of Sapporo City Transportation Bureau in the winter and NT200 Series of Noto Railway.