2013年 新年のあいさつ
遅くなりましたが、新年明けましておめでとうございます。2013年も花見友紀および当ブログを宜しくお願い致します。今年も精力的に写真撮影とブログの執筆をしていきたいと思っている次第でおります。今年2013年、鉄道の世界では、3月に東急東横線と東京メトロ副都心線の直通運転のスタート、東急東横線と東京メトロ日比谷線の直通運転の終了、Suica、PASMO、Kitaca、Toica、manaca、ICOCA、PiTaPa、SUGOCA、Nimoca、はやかけんの相互利用のスタート、200系新幹線、651系の引退が控え、4月にはしなの鉄道169系の引退が控えている。僕としては、東横線と副都心線の直通運転を心待ちにしている。僕の地元の西武池袋線から横浜方面への移動が乗り換えなしでできるようになる効果がものすごく大きく、東急電車好きで、横浜に親戚が多く住む僕が横浜へ出かける機会が増えると思っている。I'm sorry to say Happy New Year to you. This year I wish you loved my blog.I'm planning to try to write the blog and to photograph this year, too.In the railway world, the start of the going-through service between Tokyu Toyoko Line and Tokyo Metro Fukutoshin Line and commonalization of 10 IC stored fare cards, Suica, PASMO, Kitaca, Toica, manaca, ICOCA, PiTaPa, SUGOCA, Nimoca, Hayakaken, the end of the going-through service between Toyoko Line and Tokyo Metro Hibiya Line, and the retirement of 200 Series Shinkansen and 651 Series "Super Hitachi", and Shinano Railway 169 Series, are planning this year.Especially, I'm looking forward to the going-through service between Toyoko and Fukutoshin Lines because I love Tokyu lines and trains and some of my relatives lives in Yokohama. To go photographing and to meet them, I increase the chance to go travelling to Yokohama with Toyoko Line.