|
テーマ:鉄道(22812)
カテゴリ:鉄道日記
大阪モノレール本線を山田駅で降り、同駅で阪急千里線に乗換。1駅先の同線の終着駅、北千里駅で千里線の列車を撮影。 千里線は大阪市の天神橋筋六丁目駅から千里ニュータウン東部の北千里駅までを運行する路線。かつては千里山線と呼ばれていたが、1967(昭和42)年の北千里駅延伸開業時に改称された。1970(昭和45)年には、Osaka Metro御堂筋線・北大阪急行電鉄南北線・同会場線とともに大阪万博会場への旅客輸送を担い、現在の山田駅の400m北側に臨時駅として万国博西口駅が設置されていた。 阪急電鉄の車両は1967(昭和42)年デビューの3300系電車から2014(平成26)年デビューの1300系電車までバラエティー豊かな車両たちがやって来る。 千里線には阪急の車両のほか、Osaka Metro66系電車も堺筋線から乗り入れてくる。 After photographing Osaka Monorail Lines, I went to Kita-senri Station to photograph Hankyu Senri Line. Senri Line runs between Tenjinbashisuji-6chome Station in Osaka City and Kita-senri Station in the east of Senri New Town residential area. Before the extension to Kita-senri Station, it used to be named Senri-yama Line. In 1970, it carried passengers for EXPO'70, together with Osaka Metro Midosuji Line, Kita-osaka Kyuko Railway Namboku Line, and EXPO site Line. At that time, Bankokuhaku-nishiguchi [EXPO site West Gate] Station used to exist as a temporary station about 400-metre north of Yamada Station. Many varieties of Hankyu carriages, such as 3300 Series debuted in 1967 and 1300 Series debuted in 2014, and more, are in service (first to third photographs). Osaka Metro 66 Series from Sakaisuji Line goes through Senri Line (fourth to sixth photographs). お気に入りの記事を「いいね!」で応援しよう
最終更新日
Apr 13, 2024 05:52:59 AM
コメント(0) | コメントを書く
[鉄道日記] カテゴリの最新記事
|