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テーマ:鉄道(22825)
カテゴリ:鉄道日記
3日目の8月26日は、南海50000系電車の撮影からスタート。撮影場所は蛸地蔵駅~貝塚駅間の踏切。 1994(平成6)年に難波駅~関西空港駅間の特急列車「ラピート」として運行開始。斬新でダイナミックなスピード感と力強さを表したデザインの先頭形状は、鉄道ファンからは「鉄人28号」に似ているとも、「鉄仮面」とも呼ばれる。 50000系の車両デザインは、建築家の若林広幸さんが担当した。若林さんによると、第二次大戦前のアメリカの大陸横断鉄道や、日本の新幹線の原型となる弾丸列車のような力強さを追求した結果、あの個性的なデザインの先頭形状が出来上がったという。 この特異なデザインが大きな話題を呼び、デビュー翌年の1995(平成7)年に南海の車両で初めてブルーリボン賞を受賞した。 50000系は僕が以前から撮りたかった車両の1つ。前回2018(平成30)年に大阪へ来たときには南海の車両はほとんど撮れなかったこともあり、今回はぜひ撮りたかった。 On the third day in Osaka, August 26th, I first photographed Nankai 50000 Series. I did at a crossing between Takojizo Station and Kaizuka Station. 50000 Series has been in service on Nankai Airport Line and Main Line as "Rapi:t" limited express between Namba Station and Kansai Airport [KIX] Station. It has a dynamic, powerful, and characteristic design front, which is called "Gigantor" (resembling a Japanese anime character, Gigantor) or "iron mask" by some railfans. 50000 Series is designed by a Japanese architect, Hiroyuki Wakabayashi. Wakabayashi said that its front design came after the carriage on the American Transcontinental Railroad or the original plan of the Japanese Shinkansen before World War II, the Bullet Train. Because of the front design, 50000 Series got a Blue Ribbon Prize in 1995. It was the first time as Nankai Electric Railway carriages. I longed to photograph 50000 Series because I couldn't do many Nankai carriages. お気に入りの記事を「いいね!」で応援しよう
最終更新日
Sep 4, 2022 03:32:27 PM
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