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テーマ:鉄道(22829)
カテゴリ:鉄道日記
南海30000系電車・50000系電車・12000系電車・6000系電車を撮影した後は、南海汐見橋線に乗車。 汐見橋線は汐見橋駅~岸里玉出駅を走る路線で、正式には高野線の一部である。1985(昭和60)年までは岸ノ里駅(現在の岸里玉出駅)~極楽橋駅間の線路とつながっており、1970(昭和45)年以前は難波駅発着列車が岸ノ里駅を通過していたこともあり、汐見橋駅~住吉東駅間を運行する列車もあった。 全区間が大阪市内でありながら、列車の運行間隔は30分に1本、2230系電車2両編成の列車がのんびりと住宅街の中を走り抜ける「大都市の中のローカル線」という雰囲気の路線。 今回僕は、岸里玉出駅から汐見橋駅へ向かう列車に乗った。 昭和の残り香とも言える懐かしい雰囲気が、車窓から見える風景だけでなく、駅にも列車にも見られた。 終着駅である汐見橋駅は島式1面2線のこじんまりとした駅。すぐ隣には阪神なんば線の桜川駅への入口がある。 10分弱という短い乗車時間ではあったが、大阪市内で昭和から時が止まったような、そして大都会の喧騒から離れられる雰囲気が、僕は気に入った。 After photographing Nankai 30000 Series, 50000 Series, 12000 Series, and 6000 Series, I started to travel on Nankai Shiomibashi Line. Officially, Shiomibashi Line is a part of Koya Line. However, the railways are separate from farther to Kishinosato-tamade Station. Before 1985, the two railways connected. In addition, the trains from Shiomibashi Station operated to Sakai-higashi Station on Koya Line because the trains from/to Namba Station passed at Kishinosato Station (present Kishinosato-tamade Station) before 1970. All sections of Shiomibashi Line spreads in Osaka City, but the 2-carriage train (2230 Series) comes and goes every 30 minutes. This time, I travelled by train to Shiomibashi. During the 10-minute travel, I felt the nostalgic atmosphere from the view and the carriage. Shiomibashi terminal equips one platform only. Sakuragawa Station on Hanshin Namba Line stands at the neighbour of the station. お気に入りの記事を「いいね!」で応援しよう
最終更新日
Apr 13, 2024 05:48:48 AM
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