|
テーマ:鉄道(23095)
カテゴリ:鉄道日記
5月26日、東京駅でJR北海道H5系新幹線電車を撮影した。 H5系は3編成しか在籍していないレア車両だが、同車で運行される列車は決まっており、撮影はしやすい。 この日の僕は、11:04に東京駅に到着する「はやぶさ10号」を狙った。 同車はJR東日本E5系新幹線電車と区別しやすくするため、ライラックやラベンダーをイメージした彩香パープルの帯と北海道の地形をかたどった側面シンボルが特徴。 H5系の先頭部分を強調させた1枚も撮影。 同車は折り返し、「はやぶさ21号」新青森行きとなる。JR北海道所属のH5系で運行される列車だが、自社線である北海道新幹線を走らない列車である。東京駅~盛岡駅間は新函館北斗方にJR東日本E6系新幹線電車を連結した17両編成で運行。 On May 26th 2024, I photographed JR Hokkaido H5 Series Shinkansen at Tokyo Station. Though H5 Series exists only three sets, trains operated by H5 Series are fixed. Compared to the other rare carriages, it can be easy to see or photograph. I shot "Hayabusa" 10 arriving at 11:04 AM. H5 Series has a body livery with "Saika Purple" line coming from flowers of lilac and lavender and an emblem symbolising the shape of Hokkaido to distinguish it from JR East E5 Series Shinkansen. I also shot a photograph featuring the nose of the carriage. The set operated from Tokyo as "Hayabusa" 21 for Shin-aomori. Though the set belongs to JR Hokkaido, the train didn't go through JR Hookaido-owning Hokkaido Shinkansen. an E6 Series Shinkansen was combined with the set between Tokyo Station and Morioka Station. お気に入りの記事を「いいね!」で応援しよう
最終更新日
Jun 8, 2024 05:54:39 AM
コメント(0) | コメントを書く
[鉄道日記] カテゴリの最新記事
|