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カテゴリ:政治
NHK broadcasted about the permission of labeling how the vegetables were
benefit for health in English news. Japanese government officials are looking at allowing farmers to include information about the health benefits of their produce on labels next spring. Managers at major trading firms see this as a marketing opportunity. The people at Mitsui Co. have joined hands with a venture firm in northern Japan to develop a special type of onion. It contains large amounts of a substance that can help control the level of blood sugar. One onion will cost about four times as much as a regular onion. Mitsui officials say they're targeting health-conscious consumers in major cities. Senior Executive Managing Officer "We'll first try to establish a brand image in Japan for the onion as a nutritious vegetable. Then we hope to promote it in international markets, using our network" And the people at Itochu Corporation have started selling fortified cherry tomatoes. They're rich with a substance that's said to be good for the skin. Japanese government are now trying the conclusion of TPP which is suspected as the Japanese agriculture is disadvantageous. Therefore,they are trying the reform of farmers’ cooperative and as above sentences as allowing farmers to write a health benefits of their product. In practice ,big companies are heated than farmer. NHKの英語ニュースである野菜が健康にどのように有効かのラベルを貼ることが許さ れるようになるとのニュースを流していた。 日本政府は来年春農家が生産したものに健康にどのように有効かのラベルを貼ること を認めるようにしようとしている。大企業はこれに目をつけて、大きな商売ができる と目論んでいる。三井物産は北日本のベンチャー企業と手を組んで、特別な玉ねぎの 生産を始めた。それは血糖値をコントロールする物質をたくさん含んでおり、普 通の玉ねぎの4倍の値がする。三井の役員は、大都会の健康志向の消費者をターゲット にしているといっている。三井の幹部は、「まず日本でその玉ねぎは特別栄養価の高 い野菜であるとのブランドイメージをつくり、その後三井の販売網を使って世界マー ケットに進出していくつもりだ」と述べている。伊藤忠は、栄養強化されたミニトマ トを売り始めている。それは肌に良いと言われる物質を沢山含んでいる。 日本政府は今我が国の農業が不利になると思われているTPPを締結しようとしている。そのた めに政府は、農協改革や上記のように農産物に健康の効用を書いてよいことにしようとして いる。しかし実際には農業者より大企業が熱くなっているのが現状である。 お気に入りの記事を「いいね!」で応援しよう
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