復習のやり方 The way of a review
先週の土曜クラス、とうとうこんがらがった。a quarter to, minutes to, a quarter past, half past...一気に教えるとわからなくなるので一回の授業でひとつひとつ教えていたけど全て教えたので仕上げでゲームをしたら、やっぱりわからなくなった。だけどこれが普通。 復習を毎回の授業で入れていこう。その後調理実習。。。ポップコーンと野菜とディップクリームだったから、ほとんど生徒が作ってくれて助かったけど、延長1時間位したから申し訳なかったかな。今日のクラスでも同じメニューをレッスン後に調理実習。先週「ポップコーン買えば」とか「野菜嫌い」と言われていたけど英語も簡単だったし、珍しいのか楽しんでいた。ポップコーンはアメリカでは60%が家庭で消費され、30%が映画館、野球その他、10%が種や他国へ売られている。作り方を知っているだけでもためになるかと思った。All students a little confused about how to use "a quarter to , minutes to,a quarter past, half past" at last last Sat.the game using them got them very confused after I taught them thesethings one by one, because I assumed they wouldn't understand themif they learn them at a stretch. But this is natural thing.I will have them review them in my every class.And then, cooking lesson afterwards.. I felt sorry for extending for aroundone hour, however, students helped me a lot cooking popcorns and vegetableswith dip sauce.After today's lesson, I cooked the same news as the one of last Sat.Students seemed to enjoy watching my demostration, thanks to this simpleEnglish, all though they told me that the didn't like vegetables orI should but popcorns! Today, Americans popped 60% of popcorns at home.30% is eaten at movies, ball games and so on. 10% is saved for seed and sold to othere countries.