ポートランドの環境の取り組み その13 「観光協会や民間企業の環境の取り組み」
Travel Portland’s and other private sectors’ approach: ポートランド観光協会や民間企業の環境の取り組みHistory: 歴史 Our industry has always recognized that our clean, green image and our proximity to natural areas and outdoor adventure is a big part of our tourism draw.ポートランドのクリーンでグリーンなイメージと、自然にかこまれアウトドア・アクティビティが盛んであるという点が観光地としての売り物である、とポートランドの観光業界では今までも意識してきました。 We have always had a consciousness about not ruining those things that set us apart, and as we’ve said, Oregonians have had a long-standing environmental ethic―we were the first state to pass a bill to charge a deposit fee on bottles to encourage recycling, and we made our beaches protected public property decades ago. ここに住む人々はこの特別な場所を大切にしなくてはいけないという意識を常も持ってきています。オレゴン州の住民は昔から環境意識の高いことで知られています。ビンや缶のデポジット制度を全米で最初に導入し、数十年前に州の海岸線を乱開発から守るために公共のものと定めました。 But from a tourism marketing perspective, the “green” image was as much about lush foliage and lots of parks as about environmentalism. 観光マーケティングの面からいいますと、「グリーン」なイメージは実際の自然環境や緑にあふれる公園から来ているのと同様に、この「観光保護主義」からも来ていると思います。アメリカ ポートランド・オレゴン観光協会 国際観光部長ジェフリー・ハマリー氏 同協会コミュニティ・リレーションズ・ディレクター ヴェロニカ・リナード氏のプレゼンテーションより(2009.11.6)