|
テーマ:鉄道(23107)
カテゴリ:鉄道旅の記録
津山まなびの鉄道館見学を終えて津山駅に戻ってきた。ここで津山線の列車を撮影。 因美線の臨時列車「みまさかスローライフ列車」として運行されることで知られる国鉄急行色塗装のキハ47 1036号車とキハ47 47号車の2両を撮影。この日、2両は津山線の快速列車「ことぶき」として運行していた。津山駅に入線する手前、津山まなびの鉄道館のあゆみルーム・しくみルームの近くに立つ腕木式信号機を入れて、昭和の雰囲気を出した1枚を撮影。 2両は2016(平成28)年に朱色4号とクリーム色4号の組み合わせの「国鉄気動車標準色」(いすみ鉄道キハ52形気動車やひたちなか海浜鉄道キハ20形気動車と同じ塗装)に塗り替えられ、津山線の臨時快速列車「みまさかノスタルジー号」として運行された。その後も津山線・因美線などで運行を続け、2020(令和2)年に国鉄急行色に塗り直された。 列車はお客様を降ろした後、津山運転区へと入庫していった。僕は入庫の様子を、セピア色写真で撮影した。 After watching Tsuyama Railroad Educational Museum, I photographed a 2-carriage Kiha 47 Series in a red-and-cream-coloured livery for express trains in Japan National Railway period. The two were repainted in 2020. Before the repaint, they had the liveries in bright red and cream, the standard colour for the diesel carriages for local trains in the JNR period since 2016. In 2016, the two served as a"Mimasaka Nostalgy" special train on Tsuyama Line. Since then, they have served as local trains on Tsuyama Line and Imbi Line. These two carriages sometimes serve as "Mimasaka Slow Life" on Imbi Line. However, on that day, the two served as a "Kotobuki" rapid train on Tsuyama Line. I shot the train when it arrived and crossed a mechanical semaphore signal in the museum. After the passengers got off, the train went to the railyard. I shot the train going to the railyard in a sepia tone. お気に入りの記事を「いいね!」で応援しよう
[鉄道旅の記録] カテゴリの最新記事
|