|
テーマ:鉄道(23087)
カテゴリ:鉄道旅の記録
2日目の16日は、米沢駅からE3系「つばさ127号」に乗車。前日のE8系に続いて、「つばさ」に乗車する。 E3系は、「つばさ」としては1000番台が1999(平成11)年から、2000番台が2008(平成20)年より運行されている。今回僕が乗車した車両は2000番台のL71編成。 米沢駅を発車した列車は、次の置賜駅で上り「つばさ136号」とすれ違いのため3分停車。 置賜駅を通過する「つばさ136号」 「つばさ127号」車内から撮影 列車は緑が美しい田畑の田園風景を最高速度130km/hで駆け抜ける。 赤湯駅〜中川駅間の風景 僕には赤湯駅〜中川駅間の車窓から見えた田んぼと緑が美しい山々の景色が印象的だった。 列車は定刻で山形駅に到着した。 今回の旅で、E8系とE3系の新旧「つばさ」両方に乗ることができた。新旧「つばさ」の乗り比べができるのは、E8系の製造が終了する2026(令和8)年までのため、両車に乗れたことは僕にとっての貴重な体験となった。 The second day started from Yonezawa Station and I travelled by "Tsubasa" to Yamagata Station. The train I boarded, "Tsubasa 127", was operated by E3 Series, which has been in service on Yamagata Shinkansen since 1999. The carriage set was L71. At Oitama Station, the train stopped for an opposite-bound train pass for about three minutes. While travelling, the train ran at a maximum speed of 130 km/80.78 mi per hour. I could see the scenery with greenish agricultural fields and mountains from the train window. Especially, the one between Akayu Station and Nakagawa Station was the most impressive for me. The train arrived at Yamagata terminal on time. I could travel by two types of "Tsubasa". Both of the two types of carriage for "Tsubasa" are in service at the same time by 2026. It was important for me to experience it. お気に入りの記事を「いいね!」で応援しよう
最終更新日
Sep 25, 2024 05:43:47 PM
コメント(0) | コメントを書く
[鉄道旅の記録] カテゴリの最新記事
|