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テーマ:鉄道(23021)
カテゴリ:鉄道旅の記録
2024年の東北旅も最終日を迎えた。 普通列車と特急「ひたち」で常磐線を旅する。最終日の9月20日は、仙台駅からはE721系電車の普通列車に乗る。最初に降りたのは山下駅。 雨が降る中、山下駅を通過するE657系電車「ひたち」を撮影。 E657系は東京でも見られるため、E721系などと比べると東北ならではの車両とは言いにくいかもしれないが、常磐線の主役とも言える車両。 2016(平成28)年、東北地方太平洋沖地震(東日本大震災)からの復興として、常磐線の浜吉田駅〜駒ケ嶺駅間で線路が内陸寄りに移設され、山下駅・坂元駅が高架駅に生まれ変わった。そして、そこを含むいわき駅~仙台駅間も一部復旧しておらず、東京方面への列車が運行できなかったことから、震災後一時的に特急列車(当時は「スーパーひたち」)の運行ルートから外されたことがあった。2020(令和2)年の常磐線全線運転再開と同時に仙台行きの特急列車が復活。 震災から場所を変えて復活した線路と、仙台駅までの運行が復活した「ひたち」の組み合わせで撮った。 On the final day, September 20th, I boarded a local train on Joban Line from Sendai Station. I tried long-distance travel on Joban Line from Sendai to Ueno by local trains and limited express "Hitachi". First, I got off at Yamashita Station. Before exiting the station, I photographed E657 Series "Hitachi" in the rain. Though E657 Series serves in Tokyo Area unlike E721 Series, it must be the flagship carriage on Joban Line. After the 2011 Tohoku Earthquake, the railway between Hamayoshida Station and Komagamine Station was relocated landward and the two stations, Yamashita and Sakamoto, were elevated to avoid tsunamis. Before the train operation on the entire section restarted in 2020, the limited express service was shortened to Iwaki Station. I want to infuse this photograph with the story of the rebuilt railway and the revived limited express service from the earthquake. お気に入りの記事を「いいね!」で応援しよう
最終更新日
Oct 8, 2024 10:16:55 PM
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