生涯勉強を続けることも認知症予防になる. Continued lifelong learning also prevents dementia.
今「脳を本気にさせる究極の勉強法」を読んでいる。頭のよしあしは生まれつきと思っている人が多いが、それは必ずしも正確ではないとのことである。確かに脳の後ろの方、つまり視覚、聴覚、触覚、運動能力など子供の頃よく発達する部分は遺伝的影響が強く8-9割は遺伝だが、脳の前の方、つまり、考えたり、計算したり、他人との交流など自己実現するための能力の方は遺伝の影響は5-6割とのことである。この前頭前野部分は勉強によっていくらでも成長する。脳の成長のカギは知的好奇心で、年齢も学歴も遺伝も関係なく成長するので、学校時代は出来が悪かったが高齢になったら優秀になったということもあるし、逆に学校時代は優秀だったが社会に出たらぱっとしない人もいる。それは前頭前野を使って常に勉強しているかいないかの差であると述べている。著者の瀧靖之さんは認知症を専門に研究している人だが、認知症予防には運動と並んで常に勉強を続けることも有効だと述べている。I'm reading "The Ultimate Study Method to Make the Brain Serious" now. Manypeople think their ability is decided by inheritance, but that is notnecessarily accurate. It is true that the parts behind the brain, that is,such as visual, auditory, tactile, and motor skills that develop well whenchildren are strongly genetically influenced, 80 to 90% are hereditary, butthe area in front of the brain, the ability to calculate, think orself-actualize such as exchanges with other people is less influence ofheredity, it is 50-60%. This prefrontal part grows as much as you study. Thekey to growth in the brain is intellectual curiosity, growing regardless ofage, education and genetics, so someone was not good to do at school, butwhen he(she) become older, he(she) will be excellent, and on the contrarywhen school days someone was excellent, but do not good if he(she) goes outto society. It states that it is the difference whether you are alwaysstudying with the prefrontal cortex. Author Mr. Yasuyuki Taki who is aresearcher specializing in dementia said that it is effective to keepstudying constantly alongside exercise for dementia prevention.