列車ホテルだった96
アクションカメラ ウェアラブルカメラ iPhone Android対応 iPhoneSE2 SE2 iPhone8 iPhoneXS iPhoneXSMax iPhoneXR iPhoneX iPhone7 iPhone6s iPhone5s iPhoneSE 4k wifi Wi-Fiモデル 防塵 30m 防水 広角 ワイド 170楽天で購入●列車ホテルだった96 2011年の災害により分断された只見線だが、2021年度に全線開通するようである。The Tadami Line was divided by the 2011 disaster, but it seems that the entire line will open in 2021. 只見線の新潟側である小出から車で沿線を走ってみた時の模様である。It is a pattern when I tried to drive along the line from Koide on the Niigata side of the Tadami line.途中休憩のため「越後須原駅」に立ち寄った。Stopped at "Echigo-Suhara Station" for a break on the way無人の駅舎は大きいが1面1線の小さなホームだ。The unmanned station building is large, but it is a small platform with one line per side.以前は手前側にも線路があった。There used to be a railroad track on the front side as well時刻表を見ると1日4往復と、りっぱなローカル線である。Looking at the timetable, it is a fine local line with 4 round trips a day.沿線の山間部に96(キュウロク)という蒸気機関車があるようだが探すのが大変そう。There seems to be a steam locomotive called 96 (Kyuroku) in the mountains along the line, but it seems difficult to find it.国道252号線を進み上条駅から山間部へ2㎞ほど入ったところに守門(すもん)温泉SLランドがあるらしい。It seems that there is the Sumon Onsen SL Land about 2 km from Kamijō Station to the mountainous area on Route 252.ようやく見つけたのはキャンプ場のようだ。It seems that I finally found a campsite.守門温泉青雲館は日帰り温泉でナトリウム炭酸水素塩、塩化物泉で白濁色の温泉だ。Sumon Onsen Seiunkan is a one-day hot spring with sodium bicarbonate and chloride springs that are cloudy.PH7.5のつるつるした肌触りで良い温泉のようだ。利用料は600円。The usage fee is 600 yen.温泉施設の敷地内ではあるが後ろ向きにSLの29657号機と10系車両1両が連結されている。Although it is on the premises of the hot spring facility, SL 29657 and one 10-series vehicle are connected backwards.以前は列車ホテルになっていた。It used to be a train hotel.29657号機は1919年川崎造船(製造425)製で、亀山、福知山、九州、北陸、北海道を経て1976年に廃車となった。Unit 29657 was manufactured by Kawasaki Shipbuilding Co., Ltd. (manufactured by 425) in 1919, and was scrapped in 1976 after passing through Kameyama, Fukuchiyama, Kyushu, Hokuriku, and Hokkaido.オロネ10-2085は1963年日本車両製造の二等寝台車両だ。The Orone 10-2085 is a second-class sleeper vehicle manufactured by Nippon Sharyo in 1963.以前あった客車オロネ2083はリニア鉄道博物館に展示するオロネ10-27の復元のために部品調達として2010年に解体された模様。It seems that the former passenger car Orone 2083 was dismantled in 2010 to procure parts for the restoration of Orone 10-27 to be exhibited at the Linear Railway Museum.2015年に青雲館は閉鎖された。Seiunkan was closed in 2015.正式には9600型蒸気機関車と言うが、頭に2が付いているのは十の位が99になり、次の100両目を9700とはせずに19600とする方法となっているからだ。It is officially called a 9600 type steam locomotive, but the reason why it has a 2 in the head is that the tens place is 99, and the next 100th car is 19600 instead of 9700.最終的には770両造られた。In the end, 770 cars were built.しかし、雪国のためか老朽化が凄くデフはクの字に曲がり、車体はサビだらけ、前照灯は下を向いて、部品も外れているなど朽ちるのを待っているようだ。However, probably because of the snowy country, the diff is very old and bends in a dogleg shape, the car body is full of rust, the headlights are facing down, and the parts are also removed, so it seems that it is waiting for decay.格好の良い機関車だけに残念だ。It's a shame only for a good looking locomotive.続く・・・