How I became a Christian Cha.8 ニューイングランドのカレッジ生活37 イカニコレラノ日々生キタルカ how I got my living all these days
読者諸君の中には、これらの歳月の間、私がいかにして生計を得つつあったかを知りたいと望む人がいるかもしれない。いろいろな方法をもってである。私のペンシルベニアにおいて得た所得は、私のつたないペンをもってする小さな物語とともに、私をして「カレッジ」生活の最初の一年間をほとんど不自由なからしめた。「聖書註解」の先生、F博士はかつて私のポケットに彼の友人からのものであるといって、金百ドルを投じ、そして困った時には『また来るように』と言った。その頃、私は語るのも恥ずかしいことではあるが、約5、6回私自身を馴らされた犀の見世物としたのである。このようにして私はもちろん多額ではなかったが、若干金を与えられたのである。異教徒、回心者であって、その同胞の間に「福音」の伝道者たろうと欲する者は、この国においてはその肉体的必要品、そう快楽に、何の不自由をも感じないのが普通である。これここに「キリスト教」米国の名誉として語られるべきことである。しかし、偽善はここに潜入する。トルコ人、ギリシャ人、アルメニア人、ブラジル人、インド人、シナ人、日本人で、実は「神」よりも自分の腹を愛する者が、自ら馴らされた犀を装い、このようにして狡猾に「米国キリスト信徒」の親切心に甘える。本国の教会はその『みさかいのない慈善』について宣教師より時々注意を受ける。宿所を与え、教育を与えてやった回心者は、帰国の途上で、その福音を海中に投じて、あるいは官途に、あるいは他の「悪魔」の用を勤め、あまつさえ異教徒の同胞の前に「キリスト教国」を誹謗するという。 Some of my readers may be curious to know how I got my living all these days. In several ways. My earnings in Pennsylvania, together with little story-telling with my awkward pen, kept me comfortable pretty nearly through the first year of my college existence. The good Dr. F., my teacher in Biblical Interpretation, once dropped one hundred dollars into my pocket, as from a friend of his, and told me "to come again" in time of need. Then I am ashamed to say, I showed myself a tamed rhinoceros about half-a- dozen times, and had some things given me in that w r ay, but not much. Here let it be said in honor of Christian America, that a heathen convert who proposes to become a minister of the Gospel among his countrymen, usually has no difficulty about his bodily necessities, yea comforts, in that land. But here hypocrisy creeps in, and some Turks, Greeks, Armenians, Hindoos, Brazilians, Chinese, Japanese, who really love their bellies more than their God, feign themselves tamed rhi noceroses, and craftily indulge in the kindheart- edness of the American Christians in that way. And once in a while the home-churches are cau tioned by their missionaries on the field of their "promiscuous charity." They are told that those converts whom they housed and educated while they stayed w T ith them, cast their Gospel into the sea on their way home, entered government serv ice or some others of Devil s service, and even went so far as to malign Christendom before their heathen countrymen.